Mikä MLL?

Mannerheimin Lastensuojeluliitto (MLL) on avoin kansalaisjärjestö, joka edistää lasten, nuorten ja lapsiperheiden hyvinvointia. MLL on lasten, nuorten ja perheiden arjen asiantuntija, vapaaehtoistyön toteuttaja, arjen tuen kehittäjä ja yhteiskunnallinen vaikuttaja. MLL rakentaa yhdessä kumppaneidensa kanssa lapsiystävällistä yhteiskuntaa, jossa lapsia ja lapsuutta arvostetaan ja jossa kaikki kantavat vastuunsa lasten hyvinvoinnista. MLL toimii lasten oikeuksien puolesta. Lasten oikeuksien perustana on YK:n lapsen oikeuksien sopimus.

MLL:n liittoyhteisöön kuuluvat keskusjärjestö, piirijärjestöt ja paikallisyhdistykset sekä MLL-taustaiset säätiöt ja yhtiöt. MLL:n tarkoitusta kannattava henkilö voi liittyä MLL:n paikallisyhdistyksen jäseneksi. Paikallisyhdistys on oman alueensa piirijärjestön sekä keskusjärjestön jäsen ja piirijärjestö keskusjärjestön jäsen.

MLL:n arvot

• Lapsen ja lapsuuden arvostus
  • Yhteisvastuu
  • Inhimillisyys
  • Yhdenvertaisuus

MLL:n periaatteet

• Avoimuus
  • Ilo
  • Kumppanuus
  • Osallisuus
  • Arjen arvostus

Tutustu MLL:n historiaan

Miksi paikallista toimintaa ja vaikuttamista tarvitaan?

Vain vaikuttamalla asioihin voidaan muuttaa ja kehittää lasten ja perheiden hyvinvointia ja ympäristöä. MLL ja muut kansalaisjärjestöt ovat kanavia, joiden kautta kaikki voivat olla mukana lapsia ja lapsiperheitä koskevassa päätöksenteossa. Kun samoja asioita arvostavat kansalaiset yhdistävät voimansa, saadaan enemmän tulosta aikaan.

MLL vaikuttaa lasten hyvinvointiin sekä paikallisella että valtakunnallisella tasolla. Paikallisella tasolla vaikuttaminen on kiinni yksilöstä, ryhmästä aktiivisia vapaaehtoisia, jotka haluavat olla mukana rakentamassa hyvää lapsuutta.

Liity jäseneksi

Muista valita ilmoituksessa paikallisyhdistykseksi MLL Koivula.